Platja de l’Arrabassada fins Ferran per la costa

Savinosa, Platja Llarga, Bosc de la Marquesa, Punta de la Mora, Castell de Tamarit, Riu Gaia

Platja de l’Arrabassada fins Ferran per la costa

Info

Al començament del segle XX es van poder iniciar sortides de diumenge, per fi tothom podia gaudir d’un dia de festa  a la setmana i es van aprofitar per conèixer l’entorn més proper, gaudir de la natura i de l’amistat, llocs com els Quatre Garrofers, les Coves del Llorito, l’Agulla del Medol, el Castell de Tamarit o el bosc de la Marquesa es van fer molt populars, aquestes excursions varen estar organitzades per entitats com la secció excursionista de l’Ateneu Obrer Tarragoni o la Penya William Tarin del Club Gimnàstic o la secció excursionista de l’Orfeó Tarragoní, més tard varen ser una bona quantitat d’entitats excursionistes, fins a vuit que a la nostra ciutat van potencia i estendre l’excursionisme.

Creiem que l’excursionisme també es conèixer els llocs més propers i no per aquest motiu menys bonics i impressionants, el Bosc de la Marquesa, Aquest indret es va salvar de l’especulació urbanística gràcies a la seva propietària la Marquesa de Bárcena, Caridad Barraqué, que als anys seixanta no va voler vendre el terreny, i el va conservar en estat natural. La caminada pel bosc de la Marquesa transcorre pel mig d’un bosc de pi blanc, i de forma paral·lela a la costa. La vegetació aporta aïllament i tranquil·litat, i quan es porta una estona caminant ja s’està envoltat de pins, matolls, savines més a prop de la costa, i alguns margallons.

Aquest paratge conserva el paisatge originari de la Costa Daurada, modelat sempre pel vent de garbí que ajuda a donar formes inclinades als arbres costaners.

Avui dia, aquest indret és un espai d’interès natural protegit, que va des del bosc de la Marquesa fins a la Punta de la Mora. Tota la costa està formada per roquissar, amb penya-segats, amb l’excepció de les dues platges.

En aquesta ocasió us proposem una excursió oberta també al vostres gossos que a partir del dia 1 d’abril segons l’actual normativa municipal no poden trepitjar les platges fins el 15 d’octubre.

Sortirem des de la platja de l’Arrabassada passant per la costa seguin part dels senders de la Via Verda, Bosc de la Marquesa, Castell de Tamarit, desembocadura del Riu Gaia i pujada pel passeig del riu fins arribar a Ferran.

07:15 h Reorganització de cotxes.
08:00h Sortida (Passarel·la de fusta platja de l’arrabassada)
10:00h aprox. Platja de la Mora (Esmorzar)
13:00h aprox. arribada a Ferran
13:30h Tarragona.

Es tracta doncs d’un recorregut prou planer d’uns 13 km i per gaudir de l’espectacular paisatge que ens ofereix aquest camí a la bora del Mar.
Per una bona organització preguem que tots els participants quedem amb els cotxes al lloc de sortida “Xiringuito” més proper a la passarel·la de fusta i reorganitzarem els mateixos, deixant uns quants cotxes al lloc d’arribada a Ferran per poder tornar tots al punt de sortida..

Cal dir que el punt on s’acaba la caminada hi ha una parada d’autobús municipal, lines 12, que ens podrà porta de nou a Tarragona, si així ho desitgeu encara que no esta permès gossets. Consulteu els horaris a traves de la web de l’EMT:

http://emtanemambtu.cat/detalldelineas/?linecode=12&viewdetail=parades

NORMATIVA I RECOMANACIONS:


Les sòcies i socis del Centre Excursionista Tarragona, encara que la nostra recomanació és que obtinguin el carnet federatiu anual o bé el temporal per un dia o més, no és obligatori per poder participar en les iniciatives organitzades per la nostra entitat.
Sí és obligatori fer saber a secretaria la  intenció de participar en la sortida o l’esdeveniment anunciat. A través del nostre correu electrònic o personant-se al nostre local (Secretaria) o be trucant.


Cal dir que hauran sortides o activitats, s’indicarà en cada ocasió, que per la seves característiques i naturalesa especials puguin ocasionar accidents de caire més greu on es demanarà a tothom (inclosos els nostres socis) que vulguin participar i de forma inexcusable la possessió de la llicencia federativa de l’any en curs.


Els excursionistes que estiguin en possessió del carnet federatiu de l’any en curs i no siguin socis de la nostra entitat han d’informar a secretaria de la seva intenció de participar-hi i donar el nom complert, DNI, codi del carnet federatiu, tipus de llicencia i telèfon mòbil, així com realitzar un donatiu de 5€, per dia d’excursió.

Els excursionistes que vulguin gaudir d’algunes de les nostres propostes i no son socis del Centre Excursionista Tarragona i tampoc estan en possessió del carnet federatiu, hauran de forma preceptiva, treure’s la llicencia-assegurança temporal de la FEEC (Agrupació) i per tant haureu de passar per secretaria, per donar les vostres dades personals (nom i cognoms, DNI, data de naixement, telèfon mòbil i correu electrònic) per realitzar les gestions de donar-vos d’alta com a soci promocional o temporal  de l’entitat i tramitar l’assegurança temporal de la FEEC, el cost en aquest cas, serà de 5€ quota un dia CET, es preceptiu sinó no es podria tramitar l’assegurança temporal de la FEEC, que també són 5€.

En tots els casos s’ha de notificar abans del dijous anterior a la sortida, ja que l’empresa asseguradora a de tenir les dades de l’excursionista abans de realitzar l’activitat.

Si no es possible passar pel nostre local social (secretaria), podeu fer una transferència amb el concepte FERRAN i el vostre nom complert, a més heu d’enviar un correu electrònic donant les dades que en cada cas fan falta, afegint l’arxiu acreditatiu de la realització de la transferència.

CaixaBank:  ES46 2100 0006 3402 0123 9318

O podeu fer servir l’opció d’inscriure’m que hi ha en aquesta mateixa pagina.

ON TROBAR-NOS
C/Sant Antoni Maria Claret, 11 baixos interior. 43002 Tarragona
Telèfon: 977 24 02 50
E-mail: info@centreexcursionistatarragona.com

Horaris:
Secretaria: Dimarts i dijous de 19 – 21h.

Responsable de la sortida: Jordi Aluja, 660894138

 

Info
Categoria:
Lloc: Tarragona, Platja de l'Arrabassada
Data: 31/03/2019
Data fi: 31/03/2019
Hora de trobada: 07:15 h
Hora sortida: 08:00 h
Lloc de sortida: Passarel·la de fusta platja de l'arrabassada

Sense Comentaris

Respondre