Santuari de Pinós: té els seus orígens en la construcció d’una capella edificada pels templers el 1312, que molt aviat va passar a mans dels hospitalers. La devoció popular va prendre molta rellevància a partir de l’any 1507, quan Bernat Cases, de Matamargó, va declarar que, en arribar a la capella de camí cap a Biosca, se li havia aparegut la Mare de Déu.
Santuari del Miracle
Santuari del Miracle: santuari marià de gran interès religiós i artístic. Les construccions més antigues daten dels s. XVI i XVIII i són l’edifici i el pati de la Casa Gran, que va ser una antiga hostatgeria. De l’església destaca el retaule d’estil barroc català de l’altar major, obra de l’escultor Carles Morató i del daurador Antoni Bordons. El monestir és atès des de l’any 1901 per monjos benedictins de l’Abadia de Montserrat.
Distancia: 17,3 km.
Desnivell: 430 m
Temps aprox.: 6,5 h.
Inscripció:
Per inscriure’s en aquesta magnifica sortida al Solsones es fa amb el guiatge professional de Ricard Fernández, el cost de la sortida es de 10 €, sense detriment de lo establert en la normativa de les sortides per part de l’entitat.
Agafa l’autovia Tarragona-Lleida/A-27 i C-14 cap a L-310 a Tàrrega.
58 min (70,1 km)
Segueix per L-310, C-451/C-75 i LV-3002 fins al teu destí a Riner.
42 min (53,3 km)
Santuari de Santa Maria del Miracle
Santuari del Miracle, 25287 El Miracle, Lleida
NORMATIVA I RECOMANACIONS:
INTRODUCCIÓ
No som cap, empresa de viatges, ni d’aventura, som una associació esportiva sense ànim de lucre, totes i tots els socis som part integrant del funcionament del mateix i amb les nostres quotes intentem cobrir els serveis que desitgem gaudir, refugi, rocòdrom, material de préstec, etc., on tots els serveis que es mantenen, són gestionats, per sòcies i socis de forma totalment altruista, la junta directiva, el grup d’escalada i tot allò que pugui venir, són sòcies i socis voluntaris. Així com les sòcies i socis coordinadors de cada sortida, excursionistes amb experiència, però absolutament voluntaris.
Teniu que llegir be cada sortida, es molt important per poder valorar la dificultat física i/o tècnica de la mateixa i avaluar les pròpies forces i coneixements, alhora d’apuntar-se per no patir massa un mateix, ni fer patir o qüestions de pitjor caràcter que ningú volem que puguin passar, i molt menys als voluntaris o professionals responsables de la sortida d’entitat.
S’ha de complimentar tot el que es demana en la inscripció indicant si porteu cotxe, si teniu inconvenient o no en portar excursionistes en el vostre vehicle i molt especialment si teniu la llicencia federativa o no, si no la teniu es tramitarà la llicencia temporal per un o dos dies, els màxims dies d’una única activitat d’entitat son de 5, si son de mes dies no es poden treure. I només seria possible amb la llicencia anual. Per tant heu de mirar be els costos de cada cosa per fer el pagament que pertoqui que s’adjuntarà a la inscripció.
La inscripció ha de ser anterior a les 18 h del dijous anterior a la sortida. Si aquesta es una sortida normal d’un matí o tan sols d’un dia.
Si l’activitat es especial, itineraris o ascensions que necessitin la pernoctació en refugis o rutes (trekkings) de diversos dies o activitats que realitzen altres entitats privades (guies, empreses de turisme actiu, etc.) llavors s’indicarà un dia màxim d’inscripció, que hem de complir, sinó es complica molt l’organització de l’esdeveniment o fins i tot es deixaria de fer, per falta de lloc o pèrdua de la prereserva.
Totes i tots els participants d’una sortida de l’entitat han d’estar en possessió de la llicència federativa d’acord amb l’activitat que es faci (els diferents tipus A, B, C o D) o les llicencies temporals que durant aquest any la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya degut a la asseguradora Heletia ha limitat a 5 cops i si és per competicions o formació a tan sols en tres ocasions.
TRANSPORT
Els trajectes fins a arribar al lloc de sortida i evidentment la tornada, bé sigui en els nostres vehicles o com en algunes ocasions amb autocar. No estan coberts per les assegurances tant temporals com anuals de la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya, ha d’existir l’assegurança del vehicle que hauria de cobrir els acompanyants o en el cas d’un servei públic com és un autocar una assegurança especial pels possibles accidents dels seus ocupants.
La majoria de les activitats que organitzem depenen del vostre transport per arribar al lloc de sortida i arribada, ja que la majoria són de tipus circular, és, per tant, molt important indicar la vostra disposició real de transport a secretaria. En el cas que no disposeu de cap vehicle, es prendrà nota i intentarem organitzar el desplaçament en el cotxe d’algun altre excursionista amb vehicle i que participi en la mateixa activitat.
Pot ser que no existeixi lloc en cap vehicle el que farà impossible realitzar l’excursió o l’activitat muntanyenca.
Només en cas que s’apuntin a l’excursió una quantitat igual o superior a 27 persones, es podria tramitar els serveis d’un autocar, encara que això no sempre serà possible.
El Centre Excursionista Tarragona després de veure diversos estudis del cost d’un kilòmetre en cotxes de distintes tecnologies, cost de manteniment i impostos, agafem la feta per l’Agència Tributària que diu que el cost mitjà és de 0,20 € per kilòmetre, cost que RECOMANEM es pugui pagar al titular del vehicle.
Evidentment, és aquest, el titular del vehicle, qui dirà l’última paraula, del cost del viatge o simplement no fer pagar res, procurant informar, en pujar al cotxe i abans de començar el viatge al lloc de partida.
ASSEGURANCES I SOCI TEMPORAL
És obligatori la possessió de la llicencia federativa amb l’assegurança d’accident i responsabilitat civil, amb les cobertures asignades a cada tipus, be sigui l’anual o com a minim la temporal de la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC) per poder participar en les iniciatives esportives organitzades per la nostra entitat.
També és obligatori fer saber a secretaria la intenció de participar en la sortida o l’esdeveniment anunciat. A través de la nostra web, del nostre correu electrònic info@centreexcursionistatarragona.com o personant-se al nostre local social (Secretaria) o bé trucant 977240250, dimarts o dijous de 18 fins a 20 h.
Sòcies i socis del Centre Excursionista Tarragona
Recomanem a totes i tots els nostres socis que obtinguin la llicència federativa de l’any en curs.
En cada sortida, és obligatori, està assegurat, l’assegurança temporal per un, dos o tres dies, pels socis del Centre Excursionista Tarragona, tenen preu especial: un dia 5 €, dos dies 6 €, tres dies 7 €.
Amb Llicència Federativa FEEC/FEDME i no socis del Centre Excursionista Tarragona
•Els excursionistes que estiguin en possessió de la llicència federativa de l’any en curs i no siguin socis de la nostra entitat han d’informar a secretaria de la seva intenció de participar-hi i donar el nom complert, NIF, codi del carnet federatiu, tipus de llicència i telèfon mòbil, així com realitzar un donatiu de 5 €, per dia d’excursió.
No socis i No Llicència Federativa FEEC/FEDME
Els excursionistes que vulguin gaudir d’algunes de les nostres activitats i no són socis del Centre Excursionista Tarragona i tampoc estan en possessió de la llicència federativa, hauran de forma preceptiva, treure’s l’assegurança temporal de la FEECi per tant haureu de passar per secretaria o bé a través de la web, per donar les vostres dades personals (nom i cognoms, NIF, data de naixement, telèfon mòbil i correu electrònic) per realitzar les gestions de donar-vos d’alta com a soci temporal de l’entitat excursionista i llavors poder tramitar l’assegurança temporal de la FEEC.
Soci Temporal del Centre Excursionista Tarragona
Quota soci/a temporal del CET: un dia 5 €, dos dies 7 € i màxim tres dies 9 €.
Assegurança Temporal FEEC
Assegurança Temporal FEEC: un dia 6 €, dos dies 7 € i tres dies 8 €.
NOTIFICACIONS I PAGAMENT
En tots els casos s’ha de notificar a tot tardar l’últim dijous anterior a la sortida, ja que l’empresa asseguradora ha de tenir les dades de l’excursionista i el pagament del mateix abans de realitzar l’activitat. Una vegada tramitat s’ha d’informar a l’excursionista, de la pòlissa per conèixer que cobreix i fins a quins límits, així com l’albarà de pagament, que fa de certificat de pagament.
Si no és possible passar pel nostre local social (secretaria), podeu fer una transferència amb el concepte -.MIRACLE.- i el vostre nom complet, a més heu d’enviar un correu electrònic donant les dades que en cada cas fan falta, afegint l’arxiu acreditatiu de la realització de la transferència.
CaixaBank: ES46 2100 0006 3402 0123 9318
O millor encara, podeu fer servir l’opció d’ INSCRIURE’M que hi ha en aquesta mateixa pàgina.
ON TROBAR-NÓS
C/Sant Antoni Maria Claret, 11 baixos interior. 43002 Tarragona Telèfon: 977 24 02 50 E-mail: info@centreexcursionistatarragona.com
Horaris: Secretaria: Dimarts i dijous de 18 – 20h.
Voluntaris coordinadors de la sortida: Ricard Fernández.
Sense Comentaris