
El banc més gran de Catalunya aterra a Riba-roja d’Ebre
De nou anirem a terres de la Ribera d’Ebre, tornant a realitzar el sender de la 56 edició del Dia del Camí de Muntanya, que vàrem organitzar els Figot Tour i el Centre Excursionista Tarragona.
Però ara amb novetats molt interesants afegides per Figots Tour i que anirem a visitar. Conteu amb la participació d’un autocar per facilitar la aproximació del recorregut i facilitar els trasllat i permetre beure un xic ja que dinarem al poble.
Un helicòpter trasllada el seient gegant al mirador de Vall de Porcs des del camp municipal d’esports.
El banc més gran de Catalunya, de 3 metres d’altura i 5 metres d’amplada, s’ha instal·lat al mirador de Vall de Porcs de Riba-roja d’Ebre (Ribera d’Ebre). Un helicòpter ha traslladat la gegant estructura des del camp municipal d’esports, en una impactant i precisa maniobra. La iniciativa l’ha impulsat l’entitat senderista del municipi, Figot Tour.
La iniciativa va sorgir quan varen descobrir el projecte BigBench Community, una ruta mundial, amb més de 200 pobles europeus, en la qual ja n’hi ha dos d’inscrits a Catalunya. La Bench Community va nàixer a Itàlia amb l’ex-dissenyador en cap de BMW, Chris Bangle.
Lligada amb cordes i penjada totalment aplomada (pesa prop d’una tona), la bancada ha sobrevolat el meandre i el poble fins a la Vall de Porcs. En este punt les vistes són privilegiades. “La panoràmica sobre el riu Ebre és magnífica. Riba-roja d’Ebre és el poble on el riu es fa català i dibuixa un meandre al voltant de la vila”, ha recordat l’alcalde Antonio Suárez. “És un projecte molt ambiciós que sorgeix de les ganes d’aportar coses noves al poble i amb la finalitat que vinguin visitants i turisme”, ha afegit el regidor Jaume Agustí.
Descripció del Camí ( https://centreexcursionistatarragona.com/event/56diacamimuntanya/)
Però parlem del camí que farem, l’autocar ens aproparà fins al primer punt on ja trepitjarem terra i no asfalt i farem el camí de la 56 edició del camí de muntanya, passarem per una antiga teuleria, situada a la partida de la Boca de la Vall, i masies així com coves on es varen amagar tropes en temps de la batalla de l’Ebre (guerra civil 1936-1939) Cova d’en Piquer al barranc de la Sabatera, arribant al Mirador del Meandre a la Vall de Porcs on esmorzarem i gaudirem de les impressionants vistes, després seguim pel camí tot crestejant, passarem per unes restes d’aixoplucs i trinxeres de la batalla de l’Ebre i posteriorment seguirem fins a trobar un pou de calç i més endavant passarem pel forn de Catxap, es tracta d’una construcció en pedra feta per a destil·lar, via escalfor, l’oli de ginebre, baixarem fins a trobar unes singulars coves i ja arribem a la carretera on ens estarà esperant l’autocar, que ens portarà fins a Riba-roja d’Ebre on ens espera el dinar.

Això són les dades del recorregut sencer, però es trauran uns 4-5 km, així que parlem d’uns 10 km que farem en un temps de 3:30 h.
No hi ha dificultat tècnica i és molt assequible, un xic trencacames pels pujar i baixar del terreny, però molt divertit i treien aquest quilòmetre de sortida i arribada al poble que es convertirà amb una diada senderista rodona.


INSCRIPCIONS
Per inscriure’s cal fer-ho per la web pitjant el botó de taronja INSCRIURE’M i fer una aportació de 12 € si ets soci/sòcia del Centre Excursionista Tarragona o de 19,50 € si no ho ets soci, pel cost de l’AUTOCAR que ens desplaçarà a fer l’activitat i després ens retornarà a Tarragona. Això si arribem a un nombre de participants suficient, sinó arribéssim es tornaran la inscripció
NORMATIVA I RECOMANACIONS:
INTRODUCCIÓ
No som cap, empresa de viatges, ni d’aventura, som una associació esportiva sense ànim de lucre, totes i tots els socis som part integrant del funcionament del mateix i amb les nostres quotes intentem cobrir els serveis que desitgem gaudir, refugi, rocòdrom, material de préstec, etc., on tots els serveis que es mantenen, són gestionats, per sòcies i socis de forma totalment altruista, la junta directiva, el grup d’escalada i tot allò que pugui venir, són sòcies i socis voluntaris. Així com les sòcies i socis coordinadors de cada sortida, excursionistes amb experiència, però absolutament voluntaris.
TRANSPORT
ASSEGURANCES I SOCI TEMPORAL
Sòcies i socis del Centre Excursionista Tarragona
Amb Llicència Federativa FEEC/FEDME i no socis del Centre Excursionista Tarragona
•Els excursionistes que estiguin en possessió de la llicència federativa de l’any en curs i no siguin socis de la nostra entitat han d’informar a secretaria de la seva intenció de participar-hi i donar el nom complert, NIF, codi del carnet federatiu, tipus de llicència i telèfon mòbil, així com realitzar un donatiu de 5 €, per dia d’excursió.
No socis i No Llicència Federativa FEEC/FEDME
NOTIFICACIONS I PAGAMENT
En tots els casos s’ha de notificar a tot tardar l’últim dijous anterior a la sortida, ja que l’empresa asseguradora ha de tenir les dades de l’excursionista i el pagament del mateix abans de realitzar l’activitat. Una vegada tramitat s’ha d’informar a l’excursionista, de la pòlissa per conèixer que cobreix i fins a quins límits, així com l’albarà de pagament, que fa de certificat de pagament.
Si no és possible passar pel nostre local social (secretaria), podeu fer una transferència amb el concepte -.BANCADA.- i el vostre nom complet, a més heu d’enviar un correu electrònic donant les dades que en cada cas fan falta, afegint l’arxiu acreditatiu de la realització de la transferència.
CaixaBank: ES46 2100 0006 3402 0123 9318
O millor encara, podeu fer servir l’opció d’ INSCRIURE’M que hi ha en aquesta mateixa pàgina.
ON TROBAR-NÓS
C/Sant Antoni Maria Claret, 11 baixos interior. 43002 Tarragona
Telèfon: 977 24 02 50
E-mail: info@centreexcursionistatarragona.com
Horaris:
Secretaria: Dimarts i dijous de 18 – 20h.
Voluntaris coordinadors de la sortida: Ramon Puig i Jordi Aluja (660 894 138)
Sense Comentaris