JORNADA INICIACIÓ ALPINISME

Formació de Seguretat en el Medi Natural

JORNADA INICIACIÓ ALPINISME

Info

INICIATIVA FORMATIVA ANUL·LADA PER LES NORMES DE RESTRICCIÓ DE MOBILITAT COVID

 

El Centre Excursionista Tarragona vol fe pales que qualsevol activitat hivernal, realitzat en serres com el Pirineu o els Alps, tenen un risc afegit que es la neu i el gel. El coneixement adequat d’aquest element i com actuar en cada cas, pot evitar molts incidents i accidents o el salvament immediat d’algun company/a atrapada per un allau.

Per aquest motiu varen fer un esforç econòmic l’any passat en aconseguir conjunts d’ARVA, sonda i pala, així com piolets i grampons de qualitat, que estan al servei de totes les sòcies i socis de la entitat a traves de la nostra Vocalia de Material.

Ens falta primer que res CONSCIENCIA a totes i tots els socis de l’ús d’aquets aparells i elements de seguretat internacional que s’han de fer servir en cada activitat esportiva que pugueu fer arreu de les muntanyes amb el mantell nival característic de l’estació hivernal.

I evidentment és imprescindible realitzar un cursos d’aprenentatge de com es fa servir, aquestes eines i quines tècniques son les mes adequades, tant per conèixer bé l’estat de la neu i la seva perillositat degut a moltes condicions que l’afecten, com dels diferents sistemes de localització de víctimes d’allau i com no les tècniques de progressió a l’ascens com al descens amb piolet i grampons així com l’ús de la corda com element de seguretat i rescat.

Farem de nou un esforç econòmic per fer que molts de vosaltres que voldríeu assolir aquets coneixements us sigui més fàcil, tot fent un aprenentatge de qualitat amb professors titulats i experts.

A traves de la Companyia Vertical Emotions SC, Veïnat Torre Guinarda, 8, 17121 Corçà – Girona.

Com ha comentari adient, voldríem afegir que aquest estiu volem lligar un trekking pels Alps, Tour del Mont Blanc, es tracta de la volta al macís en 9 dies i acabant amb la inevitable pujada al Mont Blanc 4.808 m  o altres possibilitats com la Zermatt- Chamonix o altres possibilitats i creiem imprescindible realitzar els monogràfics d’aquets dos dies, per realitzar aquestes fites amb seguretat i eficàcia.

  • Aquets cursets estan oberts a tothom, encara que existirà una prioritat pels nostres sòcies i socis.
  • Aquets cursets encara que complementaris i que la nostra recomanació es que realitzeu els dos, poden fer-se de forma selectiva i nomes fer un d’ells, haureu d’indicar quin es el que us interessa i quins continguts de forma especial us interessaria conèixer.
  • El 25 de febrer de 2021 (a les 19:30h) és el dia, que com màxim es podrà inscriures qualsevol persona al cursets. Passat aquest dia i hora, no s’admetrà qualsevol altra inscripció.

Dia: 07/03/2021

Jornada Iniciació Alpinisme – 1 dia

Nivell: Iniciació

Durada: 8 hores aproximadament.

Descripció:

Jornada  d’iniciació a l’Alpinisme, on veurem i practicarem les diferents tècniques de progressió amb grampons i piolet, així com els aspectes de seguretat més importants. I realitzarem una ascensió a algun dels cims del circ de Vallter; segons el nivell dels participants.

Objectiu:

Que els participants assoleixin un nivell bàsic de progressió amb piolet i grampons.

Continguts:

Coneixement, col·locació i utilització de l’equip i material bàsic (grampons, piolet, casc…).

  • Tècniques bàsiques de progressió amb grampons i piolet.
  • Seguretat en Alta Muntanya. Autodetenció amb grampons i piolet.
  • Sistemes d’encordament i assegurament.
  • Ascensió a un cim segons el nivell dels participants.

Hora de trobada: 8:00h

Punt de trobada: Primer Pàrquing de Vallter 2000.

Horari de l’ Activitat: 8h. a 17h.

Qui pot venir?  Participants sense experiència però amb mínima condició física.

Material bàsic del participant:

– Roba i vestimenta adequada al medi.
– Paravent impermeable.
– Para neus “polaines” (recomanable).
– Grampons, Piolet i Casc.*
– Botes  de muntanya.
– Protecció solar (ulleres, crema) i pel fred (gorro, guants, buff).
– Menjar i aigua per la durada de l’activitat.

* Possibilitat de llogar material.

  • 4 Participants………..….65€/persona.
  • 5-6 Participants…….….60€/persona.
  • 7-8 Participants……..…55€/persona.

 

  • El Centre Excursionista assumirà 25€ per sòcia o soci que realitzi el curs.
  • Com podeu veure, places són limitades a 8 persones.
  • I el mínim de persones per fer el curs es de 4 persones.
  • Per fer la RESERVA heu de pagar en la inscripció, la quantitat de 45€, posteriorment depenent de sis ets sòcia o soci o per la quantitat de persones que participin es tornarà o demanarà l’import que pertoqui.

Inclou:

– Formació i guiatge per un Tècnic Esportiu titulat.
– Assegurança d’accidents i RC.

 

NORMATIVA I RECOMANACIONS:


Recomanem a totes i tots elos nostres socis que obtinguin la llicencia federativa de l’any en curs  o bé la llicencia temporal de la FEEC.

En aquesta ocasió tambe es obligatori tenir la llicencia federativa de l’any en curs tipus C de la FEEC o l’assegurança temporal.

També és obligatori fer saber a secretaria la  intenció de participar en la formació anunciada. A través del proces d’INSCRIPCIÓ que se indiqui en la nostra web, si hagues qualsevol problema amb aquesta, podeu enviar un correu electrònic a info@centreexcursionistatarragona.com o personant-se al nostre local social (Secretaria) o be trucant 977240250, dimarts o dijous de 18 fins 20h.


 

Si no es possible passar pel nostre local social (secretaria), podeu fer una transferència amb el concepte ALPINISME i el vostre nom complert, a més heu d’enviar un correu electrònic donant les dades que en cada cas fan falta, afegint l’arxiu acreditatiu de la realització de la transferència.

CaixaBank:  ES46 2100 0006 3402 0123 9318

O podeu fer servir l’opció d’inscriure’m que hi ha en aquesta mateixa pagina.

ON TROBAR-NOS
C/Sant Antoni Maria Claret, 11 baixos interior. 43002 Tarragona
Telèfon: 977 24 02 50
E-mail: info@centreexcursionistatarragona.com

Horaris:
Secretaria: Dimarts i dijous de 19 – 21h.

Responsable de la sortida:  Jordi Aluja 660 894 138

Info
Categoria:
Lloc: Vallter 2000
Data: 07/03/2021
Data fi: 07/03/2021
Hora sortida: 05:30 h
Lloc de sortida: Plaça Imperial Tarraco

Sense Comentaris

Respondre