Marxa Nórdica i Enoturisme

WALK & WINE

Marxa Nórdica i Enoturisme

Info

La proposta que us fem es combinar el món del vi, coneixerem des dels tipus de vinya fins el procés, quasi màgic, de convertir el suc del raïm amb un vi blanc o negre de diferents matisos i qualitats, tot un món ple de detalls i diferents processos, molt interesants, però no podem perdre la nostra essència d’excursionistes i aventurers alhora provarem una nova modalitat de caminar, una nova modalitat que ja ha adoptat la nostra federació (la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya) i ja ha organitzat fins i tot un campionat, la copa catalana de Marxa Nòrdica

El preu de la matinal es de 15€ inclou el material per realitzar la Marxa Nòrdica, el tast de vins, la visita al Celler i les explicacions adients i una sorpresa pel camí. Donat el caràcter d’aquesta activitat i si som un nombre suficient de participants intentaríem traslladar-se amb autocar

El recorregut serà d’uns 5Km entre les vinyes i amb parades per conèixer millor el món de la vinya i del producte final, el vi.

10:00h : Arribada al celler de tots els participants i repartiment del material esportiu.

10:15h : Inici de la ruta entre les vinyes de la mà d’un representant del celler i un instructor de Nòrdic Walking. Durant la passejada, en un punt estratègic haurà alguna sorpresa.

12:30h : Finalitza la ruta a la bodega on es visita les instal·lacions.

La Marxa Nòrdica és una manera de caminar on s’inclou no només l’acció de les cames, sinó també la part superior del cos. Es tracta de caminar impulsant-nos amb dos bastons, uns bastons dissenyats especialment per aquesta modalitat esportiva, simulant l’acció de l’esquí de fons.  Amb una bona tècnica, el resultat és un moviment natural que actua de forma suau però molt efectiva en tot el nostre organisme, aportant-nos múltiples beneficis tan a nivell de salut com de millora de la nostra condició física.

BENEFICIS:

Sistema musculoesquelètic

  • Enforteix i tonifica el 90% de la musculatura del nostre cos
  • En relació a la caminada tradicional o “running” hi ha un treball més actiu de la musculatura abdominal, braços, esquena, pectoral i coll
  • Millora la flexibilitat i mobilitat de les articulacions
  • Millora la postura, corregeix mals hàbits i alteracions de la columna vertebral
  • Millora el metabolisme dels discos intervertebrals de la columna rehidratant-los
  • Disminueix la pressió sobre les articulacions, reduïnt substancialment la pressió sobre els turmells, genolls i malucs, afavorint el tractament i la prevenció de l’artrosis
  • Contribueix a la prevenció de l’osteoporosis i a millorar-la en cas d’haver aparegut

 Sistema cardiorespiratori

  • Comparat amb la caminada tradicional, el consum d’oxigen s’incrementa entre un 20% i un 60%, el consum d’energia un 45% i la freqüència cardíaca augmenta entre 10-15 batecs per minut, millorant la resistència aeròbica i l’eficiència respiratòria.
  • Activa la circulació, millorant el reg sanguini
  • Ajuda a la prevenció de malalties del cor

Sistema endocrí i metabòlic

  • El consum de calories s’incrementa substancialment amb una mitjana del 20% podent arribar al 40% en relació a la marxa tradicional, situant-se per sobre de les 410 calories/hora
  • Ajuda a controlar la pressió arterial, el colesterol i els triglicèrids
  • En persones afectades de tumors de mama, ginecològics, melanomes, etc… amb extirpació dels ganglis afavoreix el drenatge limfàtic.

Sistema immunitari

  • Estimula el sistema immunitari, ajudant a la prevenció de malalties

Sistema neurològic i psicològic

  • Millora la coordinació
  • Genera sensació de benestar
  • Practicada en grup, ajuda a trencar l’aïllament de les persones (depressió, ansietat…)
  • Si es practica a la natura, es multipliquen els beneficis

MATERIAL NECESSARI:

Vestir amb roba còmoda, a poder ser roba esportiva, transpirable i adequada a la climatologia. Els mitjons aconsellem que no siguin de cotó (absorbeixen molt la suor i faciliten la sortida d’ampolles). Recomanem que siguin de materials sintètics tipus coolmax, polièster, polipropilè, etc. i que tinguin el peu diferenciat (dreta i esquerra).

Bambes tipus running o trail running si anem per muntanya. No recomanem botes de muntanya ja que són massa rígides i impedeixen fer un treball correcte del peu en el moment de la trepitjada (moviment de taló-punta).

Bastons de marxa nòrdica. En aquest cas, abans de llençar-vos a comprar uns bastons de marxa nòrdica us recomanem tenir clares les diferències entre els bastons de senderisme i els bastons de marxa nòrdica, conèixer les seves característiques i els seus materials, i així poder triar els més adequats a les vostres necessitats.

A grosso modo dir-vos que els bastons de marxa nòrdica estan fabricats amb materials molt lleugers, tenen una punta d’acer o tugstè en un extrem i un sistema de “dragoneres” a l’altra, que deriva dels bastons d’esquí de fons. La funció principal de les dragoneres és ajudar-nos a mantenir el bastó controlat durant la fase d’impuls, moment en què s’obre la mà, incrementant l’amplitud del nostre moviment.

Per qüestions d’organització, guiatge i espai, cal inscriure’s a aquesta activitat el més aviat que sigui possible.

NORMATIVA I RECOMANACIONS:


Recomanem als nostres socis que obtinguin la llicencia federativa de l’any en curs  o bé la llicencia temporal per un o dos dies (un dia 4€ i dos dies 5€) és obligatori per poder participar en les iniciatives organitzades per la nostra entitat.
També és obligatori fer saber a secretaria la  intenció de participar en la sortida o l’esdeveniment anunciat. A través del nostre correu electrònic o personant-se al nostre local (Secretaria) o be trucant.


Cal dir que hauran sortides o activitats, s’indicarà en cada ocasió, que per la seves característiques i naturalesa especials puguin ocasionar accidents de caire més greu on es demanarà a tothom (inclosos els nostres socis) que vulguin participar i de forma inexcusable la possessió de la llicencia federativa de l’any en curs, amb les activitats cobertes explicitades, si s’escau, en cada sortida per les assegurances A, B, C o D.


Els excursionistes que estiguin en possessió del carnet federatiu de l’any en curs i no siguin socis de la nostra entitat han d’informar a secretaria de la seva intenció de participar-hi i donar el nom complert, DNI, codi del carnet federatiu, tipus de llicencia i telèfon mòbil, així com realitzar un donatiu de 5€, per dia d’excursió.


Els excursionistes que vulguin gaudir d’algunes de les nostres propostes i no son socis del Centre Excursionista Tarragona i tampoc estan en possessió del carnet federatiu, hauran de forma preceptiva, treure’s la llicencia-assegurança temporal de la FEEC (Agrupació) i per tant haureu de passar per secretaria, per donar les vostres dades personals (nom i cognoms, DNI, data de naixement, telèfon mòbil i correu electrònic) per realitzar les gestions de donar-vos d’alta com a soci promocional o temporal  de l’entitat i tramitar l’assegurança temporal de la FEEC, el cost en aquest cas, serà de 5€ quota un dia CET, es preceptiu sinó no es podria tramitar l’assegurança temporal de la FEEC, que també són 5€. Si son dos dies la quota temporal CET es de 7€ i l’assegurança temporal de la FEEC de dos dies, són 6€.

En tots els casos s’ha de notificar abans del dijous anterior a la sortida, ja que l’empresa asseguradora a de tenir les dades de l’excursionista abans de realitzar l’activitat.

Si no es possible passar pel nostre local social (secretaria), podeu fer una transferència amb el concepte MARXANORDICA i el vostre nom complert, a més heu d’enviar un correu electrònic donant les dades que en cada cas fan falta, afegint l’arxiu acreditatiu de la realització de la transferència.

CaixaBank:  ES46 2100 0006 3402 0123 9318

O podeu fer servir l’opció d’inscriure’m que hi ha en aquesta mateixa pagina.

ON TROBAR-NOS
C/Sant Antoni Maria Claret, 11 baixos interior. 43002 Tarragona
Telèfon: 977 24 02 50
E-mail: info@centreexcursionistatarragona.com

Horaris:
Secretaria: Dimarts i dijous de 19 – 21h.

Responsable de la sortida: Jordi Aluja, 660 894 138

 

Info
Categoria:
Lloc: Cabra del Camp
Data: 07/07/2019
Data fi: 07/07/2019
Hora sortida: 08:45 h
Lloc de sortida: Plaça Imperial Tarraco

Sense Comentaris

Respondre